Ne plangem de mila sau facem ceva?

postat la data03/20/10 | In categoria BlaBlauri.
Autor: Mihai Dragan

Bradut Florescu scrie despre “rostul” pe care il mai are Romania. Priveste situatia din Romania si decide ca tara aceasta nu mai are nici un rost. De ce? Pentru ca batranii nostri nu sunt ingrijiti, agricultura este in declin si credinta este la limitele inferioare.

Suna a “hai sa ne plangem de mila”, zic eu. Suna a “hai sa ne uitam la tara noastra murdara si sa ne plangem de mizeria din ea sau sa mergem intr-una unde au facut altii curat”. De ce sa punem mana pe matura si sa strangem gunoiul? De ce sa luam pamatuful sa dam praful la o parte de pe valorile noastre? Nu, nene. Ne bagam picioarele si ne plangem de mila ca nu ne-a dat o tara mai curata, dupa caz, Dumnezeu, Basescu, Iliescu, Boc sau oricine altcineva in afara de noi.

Eu nu vad o tara fara rost. Vad un pamant ce striga sa fie inteles si apreciat la adevarata valoare.

Vad oameni inventivi si inteligenti.

Vad traditie si curaj. Vad istorie. Vad mult potential. Potentialul acesta nu se realizeaza daca ne dam cu presupusul sau doar scriem posturi pe blog. Se intampla doar daca facem fiecare ceva. Marunt. 22 de milioane de lucruri marunte fac lucruri mari.

Am fost un popor condus atat de mult timp incat nu stim ce sa facem cu libertatea. Ni se pare o povara ca nu ia cineva pentru noi deciziile alea bune. Bradut se refugiaza in Thailanda si plange tarii de mila pentru ca presedintele nostru nu ne pune sa crestem legume, just in case. Ei bine eu nu vreau sa cultiv legume. Tinerii romani construiesc startup-uri internationale, rezolva problemele economiei mondiale si au un loc mai bun decat in curtea din spate la cules rosii si castraveti.

Bradut, daca vrei sa faci ceva pentru tara asta intoarce-te aici. Construieste o afacere. Educa oamenii. Impartaseste din cunostintele tale. Trecutul nu mai poate fi schimbat dar viitorul da.

Daca reusim sa schimbam prezentul pentru un viitor mai bun atunci eu, ca si oricare cetatean al tarii acestea, primesc dreptul sa visez. Visez la o zi in care nu ne vom mai plange de mila, vom lupta pentru locul pe care simtim ca il meritam. O zi in care romanii vor spune mandri ca sunt romani.

Urmareste-ma pe Twitter | Aboneaza-te la RSS


15 Comentarii:



Alex spune:
...pe 03/20/10

Exemplele tale cu startupuri sau problemele economiei nu fac decat sa-i dea dreptate lui Bradut. El nu se plangea de lipsa potentialului tinerilor nostri; se plangea de faptul ca in tarisoara asta, potentialul e irosit; si ca trebuie sa plece din tara pentru a-l putea exploata la maxim.

Ceea ce ai subliniat si tu - Ioana Marinescu sta in Chicago iar Ubervu s-a mutat la Londra…

Mircea Popescu spune:
...pe 03/20/10

Nu mi-as face probleme pe tema, vine federalizarea si odata cu ea rezolvarea problemei. Regiuni ftw si administratie centrala la Bruxelles.

Cosmin spune:
...pe 03/20/10

E greu. E aproape imposibil sa mai schimbi ceva aici. Si stii de ce? Pentru ca sunt mult prea multi.. prosti. Acestia sunt oameni la care te duci cu discursuri inspirationale degeaba. Oameni la care orice argument ai avea tu, nu-i intereseaza, insa daca scoti 100$ din buzunar, sunt cu botu’ pe labe imediat.

Sunt de acord cu tine, ca exista si destui de multi oameni destepti, cu potential si asa mai departe, doar ca majoritatea pleaca de aici deoarece realizeaza ca aici e mult prea greu sa-ti creezi o viata decenta.

Am vrut sa cred in tara asta, sa incerc sa schimb ceva, prin lucrurile marunte, sa-i conving si pe altii, dar.. care a fost rostul ? Ca dimineata cand ne-am trezit, turismul electoral tot se practica, clanu’ lu’ gogu’ dadea spaga ca sa fie iar eliberat pe motiv ca ‘nu-i periculos’, parlamentari tot dormeau cand se votau legi, pentru ca deh, erau obositi dupa o noapte in cazino si multe multe alte chestii.

Si nu, nu neg deloc ca si in alte tari s-ar intampla lucruri asemanatoare. Ba da, se intampla, dar nu asa de rau ca la noi.

Bradut spune:
...pe 03/20/10

Mihai, am citit de 3 ori ce-ai scris. Desi declari ca ma contrazici, de fapt esti de acord cu mine. Situatia generala e nasoala, tzara in sine nu are niciun rost si nicio directie, o tin in spate cateva sute de mii de oameni inteligenti, talentati si care mai au inca energie.

Nu e vorba despre plans de mila, ci despre constientizarea unor realitati. Nu chiar totul poate fi rezolvat apucand cazmaua. Trebuie sa stii si unde sa sapi.

Iar pentru asta exista indivizi dubioshi ca mine, care in loc sa “puie mana, sa faca ceva”, stau si scriu.

Bine, tu esti tanar, gandesti altfel.

Sa-mi fac o afacere in Romania? Poate asha, ca sa povestesc prin ce trec, sa-mi creasca traficul si sa vand publicitate pe blog. Asta da! :-)

Alex Circei spune:
...pe 03/21/10

Sunt de acord cu Mihai, toata lumea injura Romania, toata lumea se plange, toti sunt de acord cu Mircea Badea… si multe altele… dar foarte putini pun mana sa schimbe ceva in tara asta.

Ne place sa il luam pe NU in brate (nu se poate)… e greu….

Poate e mai greu sa reusesti in Romania dar daca erai Moldova, Irak sau anumite regiuni din Africa era greu ?

Hai sa nu ne mai plangem si sa schimbam ceva…

Bogdan Nedelcu spune:
...pe 03/22/10

Am citit postul lui Bradut si cred ca i-am inteles esenta dar din principiu nu pot fi de acord cu non-combatul. Da, as putea (si chiar ma bate gandul) sa plec din tara - dar chiar de as face-o, cu siguranta ca ar ramane un gol imens. Pe de alta parte, eu cred ca trebuie sa intelegem faptul ca Drepturile noastre trebuiesc castigate zi de zi. Daca fiecare dintre noi ne-am dedica o particica din timp sau sa ne-am implica financiar pentru anumite cauze, cred ca am reusi sa trecem mai usor peste “viata” din aceasta Romanie si cu siguranta am reusi sa realizam si lucruri bune.

@Mihai - pe multi dintre noi nu ne intereseaza startup-urile sau problemele economiei mondiale atunci cand iesim din casa . Eu mi-as dori ca trotuarele sa revina oamenilor, politia rutiera sa isi faca treaba, sa avem parcuri mai multe si mai curate etc.

Mihai Dragan spune:
...pe 03/22/10

@Alex - ambii au inceput aici. Deci se poate. Nu pot sa spun ca trebuie ca toti sa ramnem aici. Suntem o societate globala. Ce spun este ca putem schimba ceva aici. Avem cu cine.

@Cosmin - te asigur ca sunt multe zone in care este mult mai rau. Doar ca noi nu le vedem. Ne comparam cu US, UK etc. In general top 5 mondial.

@Bradut - problema postului tau este ca arati doar probleme (asta poate face oricine). Nu dai si solutii (asta este rezervata unui grup mai restrans).

@Alex - Right on!

@Bogdan - Trotuarele sunt tot ale oamenilor, politia rutiera nu ar avea de ce sa-si faca treaba daca oamenii ar fi ceva mai simtiti, parcuri sunt destule si ar fi si curate daca nu s-ar arunca la gunoi. In ziua in care tu ai facut tot ce ai putut pentru tara asta si ai spus si altora sa faca la fel - atunci poti sa spui ca nu merge. Pana atunci nu ai incercat. Dar vad ca ai aceeasi parere ca si mine.

Justitia ia atitudine « CRISTI DANILEŢ – judecător spune:
...pe 03/26/10

[...] extraordinare pe care le avem in Romania si ca trebuie sa facem ceva pt a le aduce la lumina. Si Mihai Dragan spune ca trebuie sa nu ne mai plangem de [...]

Justitia ia atitudine « Juridice.ro spune:
...pe 03/31/10

[...] extraordinare pe care le avem in Romania si ca trebuie sa facem ceva pt a le aduce la lumina. Si Mihai Dragan spune ca trebuie sa nu ne mai plangem de [...]

Avasilcai Daniel spune:
...pe 04/7/10

Da intradevar e si vorba de mentalitate, de cum am fost condusi si lumea nu prea stie (multi) sa conduca. Problema mai este una, ce legi favorabile sunt pentru startup-uri? care creaza locuri de munca scad rata somajului etc…Acum ca masura anti criza se caca pe ei cu legea aia startup daca ai pina la 35 de ani…pai frate varumiu are firma de camioane in Spania, da sunt taxe si acolo, dar pina nu cresti sa poti ajunge sa platesti taxe, adica pina nu ajungi la 50-100 de mii de euro fiscul nici nu stii ca existi. Pai sa semneze frate legea asta si ma pot risca in romania, miine deschid firma si angajez 10 oameni. N-o fac, legea, pentru ca guvernul trebuie sa fie favorabil gigantilor, au alte interese. Oricit de ambitios esti tu ai obstacole peste obstacole, si multi se uita la interesul personal, nu la interesul tarii, adica de ce sa fac eu sacrificii intr-o tara, sa platesc taxe la un stat care-si bate joc de bunicii mei cu o pensie mizerabila, si ei se lafaie in salarii care le decid ei, dau o lege si hop marire, pai ca masura anti criza sa-si puna la jumate frate salariile lor. Cit timp legea din Romania nu va fi favorabila start-up-urilor tinerii vor emigra in america sau alte tari si vor construi business-uri in alte tari care permit asta. Pai Rominia este una dintre tarile care necesita o miscare de asta cred cel mai mult di Europa, tocmai pentru ca noi am fost educati sa ascultam ordine si sa mergem la munca la stat, si nu sa creem noi companii, sa inventam noi business model-uri si asa mai departe, ei ca sa stimulezi asta tre sa faci ceva ca si stat sa impingi macar tinerii care sunt mai curajosi, cu mai multe sperante sa o faca.
Personal cred asa: nu. nu trebuie sa-ti plingi de mila, trebuie sa te misti, dar daca intr-o tara nu exista un mediu favorabil, vor emigra spre alte medii, exact cum se muta fabricile din italia in romania, datorita taxelor, si dupa aia italienii pling ca ramin fara locuri de munca, pai tu ca si stat, trebuie sa faci ceva sa impiedici asta? daca nu, va creste somajul..exact asa si in romania, nu depinde numai de tine, poate vei reusi tu sau altul dar multi nu vor incerca, iar altii vor da faliment si per ansamblu tara se duce de ripa. Ca masura anticriza in italia sau alocat fonduri pentru reconstructie, adica refacut strazi , poduri, cladiri vechi etc…dar au semnato imediat frate, nu se pling vai e criza ce ne facem, au gasit metoda asta au aprobato instant, ok noi nu avem fondurile italiei, clar, dar macar sa dea o lege de asta pentru startup-uri cred ca daca ar fi fost aprobata intr-un an cel putin 5-10.000 de oameni aveau locuri de munca in toata tara.

Iulia spune:
...pe 04/7/10

Poate totusi nu e tara de vina, Mihai, ci oamenii din ea care nu au potential decat sa paraziteze - oameni din Romania care nu isi respecta angajamentele in afaceri de exemplu, care mint, inseala etc. si cu care trebuie sa faci afaceri, daca vrei sa stai in tara..asta e piata, acestia sunt jucatorii… nu toti…e de ajuns unul, si un tanar cu potential va simti ca afara poate realiza mai multe, uneori chiar pentru tara.

UberVu s-a infiintat in Londra, tocmai pentru ca in Romania nu putea sa porneasca, pentru ca cei care au bani in Romania si ar trebui sa fie investitori nu au stiut sa le aprecieze potentialul. Si de afara ei oricum fac mult mai mult pentru tara, pentru ca arata prin Londra si SUA, pe oriunde merg, ca si romanii pot realiza ceva…daca au anumite principii in afaceri…

Avasilcai Daniel spune:
...pe 04/15/10

referitor la asta, am dat zilele astea peste http://www.letsdoitromania.ro/ foarte interesanta initiativa, uite ca mai sunt si oameni care nu stau cu miinile in buzunare si privesc, mai pun si mina .

Maria spune:
...pe 04/20/10

Din pacate…eu una ma consider parte din categoria celor care se plang de mila…chiar daca am acceasi parere ca si tine.

Ion Vlad spune:
...pe 04/23/10

Din cate vad multi vrem schimbare . Multi vrem “sa traim bine” . Dar in final doar un grup foarte restrans de persoane chiar fac ceva, si multi care sunt in afara acelui grup ii critica si nu apreciaza . Sa zicem ca patesti asta o data,de doua ori, de cate ori sunteti dispusi sa treceti peste si in contiunuare sa va mentineti optimismul ?
Un test care ar da multe raspunsuri ar fi ca sa fie luat una bucata roman ignorant,care nu este asa de greu de gasit in zilele noastre si sa incerci sa il schimbi. Sa il faci sa vad si partea cealalta a lucrurilor . Finalul nu avem cum sa il aflam dar dupa cum am spus mai sus,am afla foarte multe.

Raluca spune:
...pe 05/15/10

Ne luptam, nu cred ca ducem lipsa de energie pentru ca suntem tineri. Dar in timp ce ne luptam sa schimbam mentalitati si sa ne creem un mediu uman in care sa traim decent, cum facem rost de bani?










Despre Kindablog

Despre Kindablog

Sunt Mihai Dragan, Business Development Manager la MB Dragan - (true) Interactive Agency.

Kindablog vorbeste despre vizual, publicitate interactiva si creativitate. Va invit sa va exprimati parerea, pe blog sau la mihai.dragan@gmail.com. Va salut!


What are my beliefs?

View Mihai Dragan's profile on LinkedIn
Optiuni

Aboneaza-te la RSS
Medicina-naturista.ro
TrackbackTrackBack URI

Categorii
Arhive
Blogroll
Discutii recente

Discutii recente:

Retete de prajituri spune: "Si bogatii devin mai bogati…" dar...
postat in: Si bogatii devin mai bogati...

noi_vrem_respect spune: pentru cei...
postat in: Euroline - un serviciu deosebit ( de orice inseamna onest )

Popescu spune: Acest capitol al simbolisticii este oarecum revoltator pentru uni, si...
postat in: 7 simboluri

Raluca spune: Ne luptam, nu cred ca ducem lipsa de energie...
postat in: Ne plangem de mila sau facem ceva?

stefan spune: popescu pana cand a venit vorba de rock a fost ok da atuncea...
postat in: 7 simboluri

Statistici

Statistici:

Good and Bad Country Banner

Find me on the map!
Eroii nu mor niciodata

Discutii recente

Retete de prajituri spune: "Si bogatii devin mai bogati…" dar...
postat in: Si bogatii devin mai bogati...

noi_vrem_respect spune: pentru cei...
postat in: Euroline - un serviciu deosebit ( de orice inseamna onest )

Popescu spune: Acest capitol al simbolisticii este oarecum revoltator pentru uni, si...
postat in: 7 simboluri

Raluca spune: Ne luptam, nu cred ca ducem lipsa de energie...
postat in: Ne plangem de mila sau facem ceva?

stefan spune: popescu pana cand a venit vorba de rock a fost ok da atuncea...
postat in: 7 simboluri

Profilul meu
Imediat ce gasesc ceva timp sa pun cap la cap niste informatii despre mine si lucrarea mea grandioasa, vei gasi aici profilul meu, unde vei citi despre glorioasele proiecte la care am lucrat.

Pana atunci, daca ai tu chef, da-mi un mail la mihai.dragan@gmail.com .
Restecp
Valid XHTML Valid XHTML RSS for this blog