Dreptul de a vota
Observ un trend ce ma deranjeaza propagandu-se printre elitele intelectuale: refuzul de a vota.
Acelasi trend nu il observ si la sate unde oamenii merg cu mic cu mare la vot pentru a-l alege pe cel ce-a venit cu sarsanaua mai atragatoare la poarta.
As vrea sa le aduc aminte elitelor ca sunt responsabili pentru mai mult decat idei, dezvoltarea culturii, socialului si economicului. Sunt responsabili si pentru carmuirea acestei tari. Presupunandu-se ca stiu mai multe decat ceilalti ar trebui sa inteleaga importanta unei decizii democratice bazate atat pe optiunea maselor cat si a elitelor.
Candidatii nostri nu sunt perfecti dar sunt sigur ca unul dintre ei, in mintea fiecaruia dintre noi, este mai bun decat celalalt. Exact ca in viata: suntem pusi sa alegem din mai multe optiuni imperfecte. Cei neadaptati nu aleg nimic.
Ca sa sumarizez: dragii mei, refuzul de a vota nu va aduce nici un beneficiu. Vor alege altii pentru voi. Lasati in urma teoriile conspirationiste. Lasati in urma ceea ce credeti ca este hip si cool. Aveti in primul rand un drept: dreptul la vot. Oameni au murit pentru acest drept. Nu va bateti joc de el.
Urmareste-ma pe Twitter | Aboneaza-te la RSS
15 Comentarii:
-
-
Costin Giurgea spune:
...pe 12/4/09
nu-mi plac astia care se plang ca au de ales intre doua rele.
that’s life.
deal with it.
make a fucking choice.
Ionut spune:
...pe 12/4/09
Mihai,
dai dovada de mare ignoranta. Cei care au murit la revolutie au strigat “vrem libertate” nu “vrem sa votam”.
Culmea e ca ceea ce spui tu e fix impotriva libertatii noastre de a refuza sa alegem intre doua mizerii.
Faptul ca o boala e mai usoara ca alta, nu inseamna ca trebuie sa aleg una.
Am libertatea de a nu ma contamina cu infectia alegerii intre cei doi.
Si asta e fix motivul pentru care tinerii au iesit la revolutie.
Mihai Dragan spune:
...pe 12/4/09
Ionut, ai dreptate. Esti liber sa nu votezi. Iar eu sunt liber sa consider ca neexercitarea dreptului la vot nu poate fi considerata o opinie.
Qiu spune:
...pe 12/4/09
Daca te simti responsabil atunci voteaza cu inima impacata. Basescu sau Geoana. Enjoy! Votul este un drept individual. Un drept.
Ca si tine am dreptul sa votez, sau sa nu votez, sau sa-mi anulez votul. Din nefericire nici Basescu, nici Geoana, nici Antonescu nu au majoritatea pe care o avem noi, cei care nu ne prezentam la vot. Si tot NOI (cei care nu facem compromisuri mizerabile ascunse sub o alta mizerie de “responsabilitate sociala”) este posibil ca in urmatorii ani, prin ABSENTA noastra sa facem mai mult decat voi, prin PREENTA voastra la vot. Adica, in viitor, in Romania, sa existe votul in alb, propus deja de cateva ONG-uri romanesti, dar inca nevalidat de parlament.Pana atunci, noroc tie cu Basescu si cu ceilalti si…desigur, succes mult in dezvoltarea altor teorii mai originale si mai bine fundamentate. Pana la urma… noi suntem elitele.
Zi frumoasa!
Sorin spune:
...pe 12/4/09
Ionut: Chestia e ca vor alege altii pentru tine. O boala sau alta tot va prevala, indiferent de alegerea ta. Iar daca crezi ca nu te vei “contaimina”, te inseli. Daca traiesti in Romania, n-ai cum sa scapi. Si chiar daca esti “in afara”, fie si indirect, tot ai sanse sa te afecteze. Eu gindeam cam ca si tine, dar cred ca tocmai am fost convins sa imi schimb parerea. Teoretic, sint departe de “zona infestata”. Mihai tocmai m-a convins sa contribui la alegerea “bolii mai usoare”. Nu de alta, da’ poate lasa urme mai mici si peste inca patru ani (sau cine stie citi) s-o ivi vreun leac care ar avea mai putin de “reparat”.
Programare Sociala spune:
...pe 12/4/09
Și dacă nu știu cu cine să votez, de ce să votez?
Doar pentru că mai târziu să mă gândesc că am votat greșit?Nu mai bine stau în banca mea decât să fac o greșeală?
Sorin spune:
...pe 12/4/09
Inca ceva: daca ibertatea de a nu alege e “fix motivul” pentru care tinerii au iesit la revolutie, mare progres am facut. Mai bine ramaneam cu “libertatea” de a avea doar un nume pe buletinul ala de vot si de a fi obligati sa-l “alegem”
Partea buna e ca libertate am capatat. Partea proasta: inca nu prea stim ce sa facem cu ea.
Florin Grozea spune:
...pe 12/4/09
Subscriu. A nu te duce la vot înseamnă lașitate. Îi lași pe alții să voteze pentru viitorul tău și apoi te vei plânge că ’nu ai avut de ales’. Ba ai de ales și alegerile în viață sunt mereu imperfecte… Nocivă este doar lipsa de alegere.
Mihai spune:
...pe 12/4/09
Ce problema complexa ti-ai luat si tu… [am scos sabia]
Refuzul de a vota aduce ceva, aduce un mare beneficiu, te lasa sa traiesti cu tine. Cum pot eu sa traiesc cu mine stiind ca m-am dus sa votez cu cineva caruia eu nu i-as da sa-mi tina fularul cat imi dau haina jos? Imi ierti impolitetea, dar nu cred ca ai incredere in vre-unul dintre cei doi…
Pai vrei sa-i dau voit responsabilitatea pentru 5 ani din viata mea? Oricum o sa si-o impuna, pentru ca unul dintre cei doi va iesi, dar sa fiu si partas la asta … ma lipsesc.
Faptul ca dintre noi sunt oameni care “doar se duc sa voteze” fara sa isi doreasca sa fie responsabili pentru viitorul toturor celorlalti, denota aroganta si inconstienta, doar cei care voteaza to the best of their knowledge sunt corecti. Dar eu care stiu, ce scuza am?
Cand pui stampila sa fii sigur ca viata tuturor este afectata, si ca responsabilitatea trebuie asumata… Basescu sa si-o asume? Geoana? lipsi-m-as
Iar apoi tara isi merita conducatorii, si eu, ca cetatean, de data asta nu consider ca merit vre-unu’ dintre ei.
Ramona Bercea spune:
...pe 12/10/09
Sunt 32 de tari in care prezenta la vot e obligatorie. Sa nu va ganditi doar la tari din Africa sau America de Sud. Nu…Sunt si tari din UE.
Chiar daca nu imi surade o astfel de idee, nu cred ca ar fi un lucru tocmai rau pentru Romania votul obligatoriu. In acest fel, ar fi mult , mult mai greu ca alegerile sa fie fraudate.
Sorin spune:
...pe 12/11/09
Eu nu cred ca e nimic “nociv” in a nu vota. Respect alegerea asta, fiecare e indreptatit sa faca asa pre cum ii dicteaza constiinta, in cunostinta de cauza sau nu. Singura chestie e ca, indiferent ca votez sau nu, unul din doi tot va iesi. Si-atunci, stiind foarte bine ca ambii sint departe de a fi perfecti, ma uit la “bagajul” fiecaruia si incerc sa decid, pentru mine insumi, care are scule cu care sa mai poata, eventual, face si ceva treaba, sau care are doar haine murdare. Problema la noi e ca se pune aproape exclusiv accentul pe hainele murdare, ca si cum daca le-ai scoate la aer se curata de la sine. Parerea mea e ca mai rau ne imbicsim, toti. Si, de ani de zile, tot asta am facut.
Avasilcai Daniel spune:
...pe 12/11/09
Au existat politicieni care au luptat in interesul poporului? Si nu de dragul imbogatirii si al puterii? Inafara de Stefan cel Mare si Ghandi

Daca ar fi sa aleg as alege raul cel mai mic, desi pentru noi dinafara e cam greu sa ne dam seama manipularile si fortele politice si cine invirte si ce acolo sus. Daca tot “pestele” e stricat si doar capul e bun nu se schimba nimic. Un singur om, presedinte nu poate face mare lucru, oricit de buna initiativa are, trebuie sa aiba in spate niste oameni integri care sa-l sustina, asa e plina politica de grupuri de interese invizibile pentru noi, care au marionetele lor puse acolo sa le serveasca interesele. In romania pentru coruptie in politica trebuia sa sa dea lege cu puscarie pe viata, si poate clasa politica era mai curata.
Am vazut pe youtube ca tot il arata pe Basescu ca bea, da ce doamne nu are voie omu sa bea,ce prostie, ce sa mai zic de italia ca astia iau coca si alte droguri si cite si mai cite nu fac. Vor sa denigreze persoana, parca Bush e mai bun ca nu bea sau nu injura, ce sa zic, important e sa se miste rotitle tarii, oamenii sa inceapa sa perceapa ideea de mai bine, stilul de viata, ala e important, ca politicieni corupti, care se drogheaza si care fac cite si mai cite e plina europa de ei. Eu le doresc sa invete sa protejeze resursele strategice ale tarii, macar ce a mai ramas, sa nu ne vinda de tot. Sa platim si cind trecem strada la straini.
In politica a fost tot timpul despre interese, lupta pentru putere inca din antica Roma, doar ca acum politicienii sunt mai vizibili in ceea ce fac in fata lumii, datorita media…Ramona Bercea spune:
...pe 01/28/10
@ Avasilcai Daniel
Ai dreptate. Basescu e si el om. Insa, mai mult decat atat, conduce o tara. Si, de bun simt, ar fi sa aiba macar o spoiala de om cinstit si corect.
Are dreptul sa bea. Dar nu si sa se urce baut la volan.
In intimitatea casei , mai poate da o palma copiilor lui. Dar nu are dreptul sa impinga de pe o scena un copil care l-a deranjat.
In baie, mai poate trage o injuratura unui ziarist. Insa, chiar atunci cand e cumparaturi , tot persoana publica se numeste si nu are dreptul sa jigneasaca pe cineva .
Nu stiu cat se vede din afara, insa avem un guvern marioneta condus din umbra de un presedinte care tine in brate corupti dovediti.
Pentru binele nostru, al celor care locuim in Romania, sa speram ca ori isi schimba lupul parul, ori il mananca oaia.
12/4/09 |
In categoria





